keskiviikko 26. elokuuta 2009

Neuvolapäivä

Tänään oli taas käynti neuvolassa, PUOLIvuotis sellaisessa. Herranen aika, minun pieni vauva täyttää 6kk ylihuomenna! Vastahan se syntyi oli pienen pieni Nuunuu (lempinimi tulee siitä kun tarttuu aina mahdottomalla vauhdilla maidonlähteeseen, samalla lailla kun teletapeissa oli se Nuunuu-imuri, joka putsasi aina lattialle menneet tappivanukkaat) ja nyt pyyhältää savuvana perässään pitkin lattioita.

Hassua muuten, eräänä iltana Santsu oli nukahtanut viereeni pitkän hyörimisen ja pyörimisen jälkeen ja itsekin ummistin silmäni sen suloisen tuhinan hyristessä vieressäni. Viimeinen ajatus minkä muistan ennen nukahtamistani oli se että muistelin hymyssä suin helmikuun 27. päivää, sitä kun olin tullut kotiin viimeiseltä neuvolakäynniltä, olin istuutumassa pöydän ääreen kahville ja silloin se tapahtui, ensimmäinen supistus. Tiesin että nyt alkaa tapahtumaan, tämä oli just semmonen supistus mitä kaikki kokeneemmat minulle kertoi, että "tiedät kyllä sitten kun ne tulee". Olin siis aikaisemmin pähkäillyt että miltä ne sitten mahtavat tuntua, mistä ne tunnistaa.
Tuohon muistelohetkeen minä sitten nukahdin :)

Mutta siihen tämänpäiväiseen neuvolakäyntiin:
Paino: 8850g
Pituus: 71cm
Päänympärys: 44,6cm

Laitetaanpa samaan syssyyn kooste mitoista syntymästä alkaen:
Syntymämitat: 3610g/51cm/36cm
1kk: 4100g
2kk: 5780g/60,2cm/40,5cm
3kk: 7090g/65,5cm/41,7cm
4kk: 8170g/68,2cm/43,8cm
5kk: 8365g/68,2cm/ --- (väliä edelliskertaan vain 2vk, siksi pienet muutokset)

Santsu ei pysy juuri yhtään enää selällään missään, sitterissä käännytään mahalleen heti ruokailun jälkeen ja tänään ekaa kertaa myös vaunuissa, siellä keskellä kauppaa kuikisteli reunojen yli ja huuteli ihmisille :D

Jospa tässä olisi taas kuulumisia kerrakseen! Viikonloppuna suuntaamme itäiseen Suomeen mummolaan ja ystävän häitä juhlistamaan! Palaillaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti